20110623

tårt-tävling

intensivt!
bara så kan jag förklara min jobbdag. hade tävling idag, vi som säljer för postkodlotteriet mot de som säljer för phonera. helvete vilket krig. tårttävling kallades det, vi hade olika plattformar som på en bröllopstårta och varje gång vi sålde fick vi gå upp ett steg på tårtan. när man var högst upp fick man putta ner de andra 2 steg samt om man höll platsen längst upp i 10 min (dvs ingen från phonera sålde något på dessa tio min) fick man sluta tio min tidigare! och resultaten nollställdes alltså varje timme. så varje timme hade man chans på 10 nya min eller mer. tyvärr var konkurrensen stenhård och vi puttades massor men tillslut så vann vi på postkod iaf och vi fick gå hem 30 min tidigare än de andra! kändes skönt. typ säljrekord för laget idag asså, cheferna var jättenöjda. jag sålde 6 st igår, idag sålde jag 10 så jag förbättras lite iaf. känns bra. man blir mer taggad när det är tävling också! :)

nu är jag svintrött verkligen. men som tur är jobbar jag kl 14.15-21 imorn också så jag hinner sova ut... xxx

No comments: