20101204

larnaka

hey!

sitter på favorit internetcafét costa coffee med en hallon iste. det är mysigt här i larnaka, storstad fast endå rätt litet. vi bor jättecentralt. typ 5 min till stranden och alla restauranger längs strandpromenaden. nära affärer och mataffärer finns ju överallt typ. lidl har just öppnat här och det är typ det bästa.. bor tillsammans med amanda och lilly (rumänskan) som också jobbar på shoppen. just nu bor också louise, en svensk tjej år som bott här ca 2 år, hos oss. iwona (polskan) jobbar också på shoppen men har egen lägenhet. eftersom amanda jobbar och jag är ledig nu (börjar jobba på måndag) så får jag roa mig själv. men som tur är så har jag ju louise nu, och clare som är en brittisk tjej som jobbar här som danslärare. i förigår var vi hemma hos henne och beställde hemkörningspizza. gick sådär. louise ringde och beställde, vi var fyra st och det var köp en pizza få en på köpet. så vi köpte 2 och fick 2 på köpet, plus potatisklyftor. det tog hundra år och beställa och adressen fick vi smsa eftersom han inte fatta vad den var. och så hittade de endå inte. men vi fick gratis nachos på köpet också eller louise fick det, "lui, free" stod det på dem haha.. det var gulligt.
igår var jag och amanda nere på starbucks och fikade på kvällen och idag ska vi troligen se harry potter på bio. det blir 3e gången för mig hahah dör..
inga bilder uppe för har inte sladden med mig.. får fixa det en annan gång. men jag lever iaf och allt är lungt.. puss

No comments: