20110318

on the island

har bytt bloggadress för tillfället. spännande va.

igår blev jag utkastad från jobbet för att jag såg så jävlig ut. gick till en idiotisk doktor i vårt hus som tog 30 euro i betalt för att typ titta på mig och hitta på vad jag behövde få utskrivet. blev så jävla arg att jag började böla. han skrev ut: huvudvärkstabletter (ja jag hade ju lite ont i huvet förut?), nässpray (ja jag är ju täppt i näsan?), flytande hostmedicin (för jag hostar ju?) och antibiotika för halsen. SKOJAR HAN ELLER?! allt jag behövde var antibiotika och det ska kosta mig 300 spänn för att han ska skriva ut det åt mig. tror inte ens man behöver recept i det här landet för att köpa ut antibiotika. SÅ JÄVLA OVÄRT. menmen nu har jag mina piller iaf och känner redan hur svullnaden i halsen går ner så det är skönt.

känner mig lite out in the blue just nu. lite dizzy. men sommaren är påväg. jag och amanda körde liksom shorts och linne igår. och smuttade på varsin fet smoothie från glorias. värt. sen gick jag hem och sov i ett dygn typ eftersom jag är sjuk, men det är en annan historia.

när vi var på camp senast lånade jag en hatt av lovely john och när vi drog frågade han om jag tänkte stjäla den. då sa jag, jaa om jag får? då sa han GO ON THEN, just take it. fina han! så nu har jag en snygg stråhatt också. tacksitacktakctackkkk bästa lovely john! ♥

No comments: