20081110

I'm singing in the rain

Not.
Är det någonting jag inte saknade i Tunisien så är det Sveriges fakking väder.

Har varit i skolan idag & plockat duktighetspoäng. Inte för att det var en särskilt krävande dag idag, but still. Regnet öser nu och Mymlan lagar soppa, det är iaf mys.

Tänkte iaf bättre sent än aldrig berätta lite om Tunisien-resan nu :)

Fredag: Åkte vi flyget från Arlanda vid kl 21 och var framme vid hotellet typ 02. Hotellet hette Kaiser och låg i den näst älsta staden Sousse. Vi installerade oss och sov som små grisar.

Lördag: Uppe med tuppen på infomöte med flygbolaget vi rest med. Helt onödigt eftersom vi redan fått all info på bussen från flygplatsen till hotellet.. Sedan drog vi till stranden = sol & bad. På kvällen åkte vi till Port el Kantoui, marinan där alla turister flockades för att äta middag. Det gjorde också vi och Aron beställde in en mexikan till efterrätt.

Söndag: Vi åkte på piratskeppet Hannibal ut på sjön och badade från båten. Vi fick en riktigt god lunch serverad också. Efter båtresan var vi på marknaden i medinan för första gången. Där blev vi rippade på en vattenpipa plus att jag köpte mig ett par vita converse. På kvällen hängde vi på Sportsbar med en kelsjuk svart katt.

Måndag: Vi åkte till Port el Kantoui och gick på mini zoo. Matade dromedarer och höll minisköldpaddor. Det var fan kul. Sedan åkte vi undervattensbåt som sjösjukade oss. Kvällen avslutades på The Saloon där vi åt kyckling med 75 olika slags såser.

Tisdag: Vi hände mest på marknaden och i saluhallen där. Luktade fisk men annars var det rätt mysigt. Massa goda frukter och så.

Onsdag: SOL! Vi badade och solade mest hela dagen. En katt kom och chillade med oss, precis som den gjort en dag förut.

Torsdag: Vi var på stranden idag med, fast sedan gick solen i moln så då gick vi hem och åt chips och tittade på tv. När det klarnat lite åkte vi in till marknaden och åt Tunisiens svar på kebabrulle.

Fredag: Solade lite sen var det dags att åka hem!

Fler bilder på http://triggad.bilddagboken.se

Det var riktigt skönt att komma iväg lite..
Hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan vi kan åka iväg igen!