20081111

S + M + H

Skolfotot har tydligen kommit.



Musse-intervjun blev av idag. Hemma hos honom. Där var det renoverings-stökigt och det var grejer överallt. Men intervjun gick bra och en del bilder blev det också. (Bra jobbat Vonne) En hel del långa och bra svar fick vi också. Plus en uppmaning av Musse - "Hejdå, sköt er nu!"

Hiphopen i mitt hjärta. Idag när vi startade upp RANCE (rap & dance) projektet i skolan så träffade vi rap-läraren Gary som pratade om hiphopens uppkomst. Han har själv växt upp i London med jamaicanska föräldrar och med hiphopen som livsstil. Det var så spännande och intressant att få höra berättelsen om hiphop av någon som upplevt den på riktigt, när den boomade hela världen. Han berättade om att han brukade dansa förut, springa till närmaste hiphopjam och låta kroppen styras av beatet. Att vända ilska till något positivt och låta det vara energin till kreativitet. Ahh, jag bara kände hur den lilla hiphopen som alltid finns i mitt hjärta blev lite större för varje ord han sa. Inte för att jag lyssnar på särskilt mycket hiphop nu, men det var så skönt att få komma tillbaka lite. Till när jag själv stod i mitt rum och dansade ut känslor till hiphopmusik. Tack Gary för en otroligt bra föreläsning! För övrigt blev vi indelade i grupper och fick varsin rappare i år 3 att jobba med. Jag, Vonne, Emelie, Linn & Sofia ska jobba med en grabb som heter Christoffer. Vi har inte hört hans låt ännu, men det kommer säkert gå hur bra som helst. Jag är så glad åt det här projektet. Äntligen får vi integrera oss med andra än teater och skrivare (no offense!).

Imorgon & på torsdag ska jag barnvakta.. Det är bra för min plånbok. Och på fredag är det min & Arons 1 år + 5 månaders dag! Blir nog middag, bio och häng på Little Persia. Myspys.
Nu tror jag det är ett Buffyavsnitt på G. Puws!

No comments: