20100822

don't hate on me

spontanbio igår med aron. helt okej film. feelgood-rolig med lagom skön humor.

idag har jag jobbat som en dåre och nu sitter jag hemma hos nadja. hela bergsten-klanen är här och skypar med indien där pojkväns föräldrar är. pappan fyller 51 år idag.

har typ haft jobbdagen från helvetet idag. chefen ringde in med influensa och meddelade att vi inte skulle ha något mellanpass idag. vilket man MÅSTE ha på helgen på nytorget. och det lät jag henne veta. då ringde hon in en ny tjej som inte riktigt hängde med. och så mycket kunder dessutom! de var överallt. och 3 gånger idag hände det jag hatar nästan mest av allt.

- hej!
- hej en cappucino och två latte tack!
- inga problem!
(fixar kaffet och langar upp dem på disken)
(kunden tittar på kaffet och ser förvånad ut)
- OJ, ja alltså vi skulle ha dem take away

JA MEN SÄG DET DÅ FÖR HELVETE.
3 ggr i dag har jag fått hälla över kaffe till take away muggar och diska de onödiga glasen.
vad är grejen? ska man ha take away så säger man ju det INNAN de hamnat i glasen.

uschuschusch. men vilken befrielse det var att sluta och komma ner på nytorget med en fet pizza och bara chilla galet. och nu chillar man här och ska fixa lite mat.

ah well. ska hjälpa till med käket nu.
L Ö V E

No comments: