20100908

kaffekossan

idag har jag ingenting planerat. och det är så skönt.
ligger fortfarande i sängen, har myskläder på och icas mozzarella pizza i ugnen. fett chill.
ska slänga upp ett inlägg om falun lite senare idag tror jag.

nu ska jag berätta om mitt jobb de senaste 2 dagarna.
jobbade för coffeecow och det var sjukt kul. jobbade med 3 glada grabbar som hette emil, david och glenn. teamade upp med glenn och tror ärligt talat att jag inte hade överlevt utan honom. glenn var fedt hype och spårade lite då och då med karaokesång och snygga dancemoves. lovez it.

första dagen stod vi vid universitetet och vilken grej. ni skulle sett anisktena på studenterna som kom där runt 07.30, zoooombies, men sedan när de blev bjudna på kaffe blev de asglada. KAFFEEE!! GRATIS? DU ÄR EN ÄNGEL! men ni har inte mjölk vaa? joo såklart! VA ÅHH NI ÄR BÄST!  man kände sig fett uppskattad iaf, även fast man såg ut som en idiot med ghostbustersrygga och plakatsegel på ryggen. lunchade med malin också på närmaste studenthak. det blev pasta bolognese, classic. sedan körde vi på med kaffe till kl 17. ont i ryggen (även fast jag spände bältet runt midjan och lossade på ryggen som jensa tjatade om). men det var det värt. kul att träffa så sjukt många glada människor. killarna var fedt busiga (elaka) mot mig också på slutet. jag hade haft en digitalkamera för att fota vårt arbete och när  vi skulle sluta så lade jag den på en hög med grejer som skulle in i bilen. sedan när bilen var packad så ba: var är kameran? det var ju du som hade kameran! jag ba: jaa men nån måste ha plockat in den. så började jag leta men hittade den inte sedan när jag vände mig om stod david där och fotade mig MED KAMERAN SOM JAG LETADE EFTER. kul killar, kul. ni är så gulliga.

andra dagen stod vi vid kth och jääävlar vad folk det kom. helt packat. glada noller stod och sjöng godmorgonvisor för strömmen på g från tuben till skolan. bästa var när vi gett några studenter kaffe och vi såg att de gick in i en port. 4 minuter senare kom 10 pers utspringande ur samma port, seriöst studsade över gatan skrikandes JAAAAA KAFFEEEEE! haha så jävla roliga. de flesta var impade av vår feta utrustning och diggade speciellt mjölken vi hade i en sportvattenflaska fast satt i midjebältet. socker och skedar hade vi också. de flesta som ville ha socker var indier, kul fakta va. och japanerna/kinerserna blev gladast för flii coffiiiii and sugga. sötaste dom. fo flii? vi ba ja for free. dom ba: thänk ju verii mutttch. sedan var det en ûbersöt pojke som kom fram och ville ha en kopp till sig själv och en kopp till sin kompis. men jag hade bara en, den sista, så han tog den. senare på eftermiddagen kom han och 2 till och tog varsin kopp. han ba: jaa det var jag som fick din sista kopp förut. fett nöjd och glad. haha. blev för övrigt lunch med malin denna dag också. denna gång på närmaste hak vid kth haha. blev pasta igen. jag och malin tog samma med spenat, kyckling och soltorkade tomater. sjukt gott. men de hade glömt att vi var 2 så först fick vi bara en tallrik. vi sa till sedan fick jag vänta på min men fick iaf en burkläsk som kompensation. det var naajs.

ska troligen jobba i kungsträdgården på lördag också mellan 14-17, kom och hälsa på då!

på fredag är det hoffmaestro på grönan, TAGGAAA! och på lördag är det erik saade (NEJ man kan inte missa manboy hahah) så lär ju bli utgång efter det. lookin forward to it.

nu ska jag dra med mig hunden ut på promenad. falun inlägget kommer inom kort.
kärlek!

No comments: