20100921

SD

jag är inte direkt politiskt intresserd. men jag röstade på miljöpartiet. det är inget jag ångrar. för jag röstade i alla fall. och jag röstade inte blankt.

att över 4 % av sveriges befolkning röstat på sverigedemokraterna kan jag inte förstå. att över 4 % röstat på ett parti som står för invandrings stopp (VAD FAN hade sverige varit utan invandring???), lagar mot abort (du får inte göra abort för det är din skyldighet som svensk att ploppa ut ungen så den kan arbeta när den blir stor), att homo-bi-transsexualitet är sjukdomar och dessa människor inte borde få gifta sig samt skaffa barn tillsammans (för alla människor är INTE lika värda?? för alla ska INTE få känna kärlek och ha möjligheten att ha barn??).

jag förstår inte.

att över 4 % av sveriges befolkning röstat på ett parti som har sina rötter i nazism.

"Den första partiledaren Anders Klarström var med i Nordiska rikspartiet och den första revisorn Gustaf Ekström var frivillig i SS under andra världskriget. Sverigedemokraterna har 51 kandidater med anknytning till nynazismen på sina listor till årets val."

jag kan verkligen inte förstå det. jag hoppas att ni som röstat på SD tänkte "vi vill minska invandringen för att vi måste kunna ta hand om de som vi redan har". det tycker jag med! bara det att det är inte vad SD står för. alls.

SD vill: gå ur EU, skrota FN, drar ner invandringen till danmark & finlands nivå (varför kan inte de höja sin invandringsnivå så behöver inte snälla sverige ta emot alla? varför kan vi inte jobba tillsammans för att rädda dessa människor??), förbjuda giftermål mellan lika kön, förbjuda adoption till par med lika kön, gå tillbaka i tiden och låta män försörja kvinnan som ska vara hemmafru, göra sverige till en enda likasinnadoch samtänkt nation (ALLA ÄR VI ÄR OLIKA!), få alla invandrare att vara "svenska" och leva efter svenska traditioner (VAD är svenskt? VAD är svensk kultur? en fråga SD inte kan svara själva på). de har riktat in sig på muslimer och vill förbjuda deras religion. de vill sluta bygga moskéer och förbjuda burkan. något som bryter mot FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna. ALLA HAR RÄTT TILL RELIGION. tänk om julafton skulle förbjudas? eller kyrkan? eller gudstjänsten? NÄ JUSTE, det är inte svenskt! svensk religion är EGENTLIGEN asatro. vad hände med den? vilken invandrare var det som kom med kristendomen?

jag blir äcklad av att läsa vad SD står för. kultur och tradition? ungefär på VIKINGATIDEN fanns ett sverige med bara svenskar. sen dess har människor från england, frankrike, ryssland till irak och somalia och alla möjliga ställen invandrat och lämnat avtryck! SVERIGE HADE INTE VARIT NÅGONTING UTAN DESSA AVTRYCK.

jag skäms för dessa procent av sverige som inte kunde komma på något  bättre att rösta på. ni måste blivit hjärntvättade, missat en del info. eller så är ni helt enkelt nazister och rasister med ett ont inre. i vilket fall så hoppas jag att om 4 år så har ni tänkt om. och röstar på någonting annat än ett främlingsfientligt parti som lever med tankarna bakåt istället för framåt.

________________________________________________________

jag vill inte att SD's väljare ska bli uthängda. jag tycker att alla har rätt till sin åsikt. utan att bli smutskastade. jag stödjer inte uthängningslistor eller liknande. jag tycker likt soran ismail att att de andra partierna borde ta sitt ansvar och ta upp frågan om invandring. hitta lösningar på problemen. jag riktar inget hat mot SD's väljare men jag misstycker starkt med SD's tänk. jag är inte direkt politiskt intresserad, allt jag skriver kanske inte är varken historiskt eller politiskt korrekt. men det är inte vad det handlar om för mig. denna text handlar om min åsikt, mitt tänk och mina känslor!
________________________________________________________
http://svtdebatt.se/2010/09/soran-ismail-visa-respekt-for-sverigedemokraterna/
http://www.facebook.com/vigillarolika
http://www.sverigedemokraterna.de/tio-skal-att-inte-rosta-pa-sverigedemokraterna/

No comments: