20110114

blahblahblah

det är galet. så fort jag tycker att jag har något att berätta så bara försvinner allt så fort jag går in på min blogg. inte okej! sitter i vilket fall på plaza cafe just nu, typ helt själv. rätt skönt. jobbet gick fort idag, trots att det typ inte var något folk alls. alltså ni förståår inte hur illa det egentligen är med detta cafe. vi är alltså 4 pers som jobbar och på en dag kl 07.30 - 21, så tjänar vi in ca 1000 kr. alltså helt seriöst! igår tjänade vi in 1250 kr typ.  det är sjukt dåligt! tveksamt om detta cafe kommer klara sig till sommaren ens. men vi får väl se. vi bara kör på, inte så mycket vi kan göra åt saken liksom. inte för att det är hela världen. dör jobbet innan sommaren så är det ju nästan lite bra, då kan jag ju komma hem tidigare haha!

veckorna går som sagt snabbt iaf. varit här 1,5 månad nu ju typ. igår var jag amanda clare och louise på fridays och åt. det var mys! jag åt fajitas combo tower, så gott! har btw hittat ett gym nu som jag troligen ska börja på. finns några olika pass och så har dom bastu!! gotta love that. har pratat med clare också som håller på och kollar upp hur det ser ut på hennes dansskola med streetdance. finns tydligen en klass varje måndag med en kille som kör hiphop, men frågan är hur gamla hans elever är. det kanske blir jag och femåringarna som kör hahah! har galen danslängtan dock så det kanske är värt det haha.

uscha jag är hungrig. det är man alltid här. fast man äter hela tiden också. jag fattar inte hur det går ihop. fast man äter iofs bara bröd och soppa och typ riktig mat då och då haha så man kanske inte blir så mätt av det. dricker mycket te här också iaf, har nog aldrig druckit såhär mycket te i hela mitt liv. och varm choklad så fort vi är på plaza eller starbucks haha. men det är ganska kyligt när inte solen är framme så man måste dricka något varmt.

längtar galet till sommaren! aiya napa! festival hemma i sverige! vill bara sola och bada och ha det skööönt! det här med jobb är inte riktigt min grej, but you gotta do it, så man kan göra alla awsome grejor sen när det är varmare!

nu ska jag dricka upp min varma choklad med kokosnöt smak. pusselipuss!

No comments: