20110131

in to deep

no pun intended, fast jo. haha! var på deep i lördags... det slutade lite hej och hå. eller hela kvällen var hej och hå haha.

börjar med att berätta om fredag iofs. bar-runda! först var vi (jag, clare & amanda) på en rockbar och drack öl (det ni ÖL!), massa rock n roll cyprioter och stället kändes lite locals only. men det var najs! efter det gick på en liten pub med typ en bar, ett biljardbord och det var allt haha. men de spelade bra musik! punkrock! då blev jag taggad iaf. ännu mera öl. sedan visste vi inte riktigt vart vi skulle men det blev vår favoritpub precis bredvid vår lägenhet. ännu mer öl. honungsöl!! efter den (ja, nä, jag drack inte ens upp min för jag var så mätt! amanda svepte den dock medan clare & jag skrek down it! down it! på henne...) så blev vi iaf jättetrötta och gick hem. men när vi kom hem slog liksom all öl till och hej och hå så var vi kalasfulla. klockan 01 liksom. richard kom över också där nångång och helt plötsligt stod jag och tvättade hans hår i badkaret för att hans hår var för fullt med gelé. sedan kommer jag bara ihåg att vi alla lyssnade på musik och sen däckade jag. kul att jobba på lördagen sen? svar nej. jag drack kaffe.

lördagen på jobbet var iofs händelserik. hade 2 brittiska soldater som kom in och var råpackade och hälsade från richard. liam och matthew tror jag de hette.. de köpte 4 mackor fast bara en var hungrig! matthew försökte lära mig en hälsningsgrej ni vet som i fresh prince "clap, pssshhhh!", men det gick inte så bra haha.. koordinationen var INTE på g. betalade mackorna gjorde han med en 50 lapp, vilket är 500 kr. sedan ville han ge mig 20 € i dricks och det var på gränsen att jag tog pengarna alltså haha. men han var så full! och massa småmynt tappade han ut på golvet också.. utan att plocka upp. (köpte jag kontantkortpengar för sen hahaha..) liam rev ner servetthållaren och alla servetter och röjde i allmänhet. och garvade som steve-o hahah! dom kunde knappt stå på benen.. och detta var alltså runt 15.30 på eftermiddagen!! haha jag dör. när matthew fått en macka vinglade han ut och liam fick ta de andra 3. och han var inte ens hungrig så han frågade mig "do you want a sandwich??", hahaha NÄ TACK DET ÄR BRA jag äter inget annat än mackor på det här jäkla jobbet. haha. och när liam skulle gå så hade matthew tydligen redan vandrat iväg nånstans.. så han kom tillbaka in och frågade vart matthew var. haha inte vet jag! håll koll på dina egna fulla polare! haha. ähh gick ut en stund senare och såg dem stå och trycka i sig mackor lite längre bort, så dom hittade iaf varandra...
och under hela kvällen vinglade det förbi britter en och en eller två och två hahah.. den bästa vinglade förbi själv, hade massa tatueringar, iklädd shorts ingen tröja och stråhatt. och en påse minicroissanter som han gick och åt på! haha. jag tror han försökte prata med oss men det blev inte så mycker till ord. han vinglade förbi, gick 10 m och sedan vände sig om och vinkade. det var bra jobbat det!

lördagkväll fick jag lifta hem.. återigen med en george. senaste 3 ggr har det varit snubbar som heter george. antingen så är det ett jäkligt vanligt namn eller så säger de bara så för att jag troligen inte kan uttala deras riktiga namn hahah.. det gick bra att komma hem iaf. sedan blev det duschen, vodkan och musiken på. supertaggade! har en video som är lite tveksam men det är iaf jag clare och amanda som pumpar gärnet till Ølbriller! nya favoriten för övrigt, tack linnéa haha! när vi taggat klart blev det en rätt vinglig färd till deep. och när vi kom dit möttes vi av ett hav av rutiga skjortor!! ALLA killar hade verkligen rutiga skjortor på sig! vi träffade ett gäng soldater som alla hade det, checked shirt brigade! ja clare lärde oss i fredags att rutig skjorta heter checked shirt så detta är verkligen helgens ord! checked shirt, checked shirt, checked shirt! försök säga det snabbt, och när du är full dessutom! hahah.. ja det var iaf en händelserik kväll och de flesta (?) små detaljerna kom tillbaka dagen efter när vi kollade bilderna.

jag vet iaf att jag och amanda ramlade pladask på golvet inne på deep. jag ramlade tydligen över en barstol och amanda ramlade över mig haha.. amanda fick hjälp upp av en random kille och jag bad clare om hjälp medan vi låg där nere och garvade, och vad gör kvinnan?? inte typ hjälpa mig upp?? nää hon ställer sig och garvar medan hon letar efter sin kamera!! haha inte okej. sedan fick jag också hjälp upp av nån random kille. bra jobbat, snygga brudar, väldigt attraktivt. haha men kul var det iaf!!

och amanda tappade sina ringar HELA TIDEN! helt plötsligt dök hon ner på golvet och började leta. första gången hittade hon den tror jag. andra gången hittade hon en ANNAN ring, som nån annan tappat, och tog den! eller faktiskt så gick jag ner på knä (ställde mig upp på knä..) och friade till henne och hon sa ja! haha detta gjorde vi alltså mitt på dansgolvet.. jag dör. clare hittade amandas ring också iaf så hon har alla ringar kvar haha. men jag lovar minst 3 ggr låg vi på golvet och letade efter amandas jäkla ringar..

nått annat som amanda tappat är hennes mobil. eller så blev den snodd. borta är den iaf. amanda var skitarg/skitledsen och mascaran rann. jag var bra kompis och skickade sjukt effektiva sms till hennes telefon som jag inte fick något svar på! :( såhär skrev jag iaf haha;

04:58
what the hell! get her phone back you idiot!!

05:03
youre a dickhead!! answer!! we are crying over here!

05:20
oh come on guys!! answer!

inget svar. ringde telefonen också men nån tryckte upptaget. idioter. nu har de tagit ur hennes simkort för nu går inte ens sms fram.. men hon har köpt en ny telefon idag också så man kan iaf nå henne! stackars vännen.

eftersom vi var pank denna helg (löning 1a) så köpte vi ingenting på deep. men på nått mirakulöst sätt så hade vi dricka iaf. jag fick en shot av nån snubbe och en britt bjöd oss på redbull/vodka. ibland är det bra att vara tjej haha.. när deep stängde så samlades alla vid donken (var annars?) och jag kirrade mat. jag är inte stolt, men jag snodde faktiskt pengar från en full britt!!! inte okej, men jag skyller på att jag också var full. men mat blev det iaf. och lilla amanda skulle bära brickan från kassan till vårt bord och mitt i skrattgråten (stulna telefonen) så tappar hon ut en cola som exploderar över halva golvet. hahah jag döööööör. vi var så lyckade denna kväll!! åt knappt nått av maten, kunde inte får ner det så vi tog hem det, amanda stormade i säng medan clare försökte ha pepp talk om att telefonen kanske ligger på deep osvosv. rådäckade. vaknade typ 07 och skulle gå och kissa, satte mig upp i sängen, instant headache!!, ställde mig upp och höll typ på att ramla ihop. fortfarande full. japp. klarade mig bort till badrummet och tillbaka iaf. vaknade typ kl 13 sen och hade fet huvudvärk, trots att jag tog resorb innan. huuuaaa.. det blev alvedon, hämtmat, film och hela köret för oss igår alltså!

idag var det ingen höjdare att gå till jobbet heller, men ikväll ska jag träna och sen sooooooovaaaa.. jobbar kväll imorgon så kan sova länge också. sjukt skönt!!

woaa det blev ett lååångt inlägg. verkar bara bli det efter vi har varit på deep. hahah hmmmm?! .. har haft en sjukt skön helg iaf. checked shirt, checked shirt, checked shirt!!! xxx


våra Ølbriller på!!





checked shirt brigaaaadeee!




No comments: