20081228

Avocado

Det är sent. Jag är trött. Pojkvän är hemma hos kompis och (antagligen) musik/tvspels-nördar. Och vad gör jag?

Äter avocado.


Det är så sjukt gott! Och riktigt nyttigt dessutom. Avokado innehåller nyttiga fetter, antioxidanter, A-vitamin och massa annat som är bra. Good stuff, alltså! Guacamole, hur många har inte gjort det och förundrats över hur god denna frukt är? Jo, för det är faktiskt en frukt . Avocado används mycket inom skönhetsvården också, den är väldigt bra för både torr och fet hy samt håret. Bra recept på hemmagjorda skönhetsbehandlingar med avocado finns HÄR.
Jag vet att ni tycker jag är knäpp som sitter och hyllar avocadon mitt i natten, men det är faktiskt en av mina favorit frukter! Sådetså. Och jag ska uppdatera om jul och så vidare så fort jag får ork till det.
Nu ska jag i alla fall krypa i säng. God natt på er!

No comments: