20081218

Vilken besvikelse!

Det går nedåt för Fryshuset. Jullunchen var inte alls vad den alltid varit. Förut hölls den i Arenan med hela skolan tillsammans, med långbord och allt ätbart som julen erbjuder. Men nej, i år var det som på en vanlig skola. Vanlig skola! I matsalen, där ingen gemenskap samlades alls. Och knappt ett långbord ens en gång. All mat var typ slut när vi kom efter att ha haft julavslutning med klassen (vi var där halv ett, matsalen stänger ett). Fy och skam! Jag tror det beror på att vi har bytt cateringfirma. Yuck!

Efter jullunchen hade vi destomer trevligt däremot. Vi hade julbus med parallelklassen, "musikarna". Tårttävling blev det. 9 tårtor och vår förlorade brutalt. Men.. den var ju kreativ iaf! :)

Detta är vad vi lyckades åstadkomma! En chokladdpuddingstjärna (grädden var slut) med diverse godis och frukter på.

Vid 3 rullade jag och Vonne hemmåt med magarna till hälften fyllda av tårta. Jag mötte upp Aron och vi åkte in till stan för att julklappshandla. Hysteri! Helt sjukt mycket folk i staden men det är väl så det ska vara innan jul I guess. Jag lyckades köpa lite klappar i alla fall, och Aron med. Bra jobbat på oss! Jag ska fixa julkorgar med frukt, godis, trisslotter och lite andra smågrejer till min mami och papi i julklapp. Och fan vad jag letade korgar! Fanns ju ingenstans! Efter 2 timmar lyckades jag iaf hitta 2 korgar á 60 kr styck i en julmarknadsbod på Plattan. Score! Exhausted efter rushen efter korgarna hamnade vi på TacoBar och glufsade i oss varsin tallrik Taco de Luxe. Thank god for TacoBar! Nu sitter jag här hemma och vågar inte gå ut ur vardagsrummet. Föräldrarna håller på och städa garderoben (6timmarsprojekt) och det är bäst att hålla sig ur vägen.

Happy holidayshopping, darlings!

No comments: