20081221

BadAss Cupcakes!

Igårkväll hittade jag en blogg som mestadels handlade om cupcakes. Och jag blev så inspirerad! Jag var helt enkelt tvungen att baka cupcakes. Så idag bar det av det The English Shop i Söderhallen Medis och till Ica´s baka-avdelning.
Resultat; BADASS CUPCAKES!







Jag bakade 2 satser pepparkaks cupcakes och en sats "vanliga" med extra vanlijsocker. Jag gjorde 2 olika frostings, röd / vit cream cheese och en chokladfrosting. Till det bakade jag minipepparkakor, köpte non stop, maltesers white och silver kulor. Sedan släppte jag & Aron ut kreativiteten! Sjukt roligt. Funderar på att bli en cupcake-nörd. Jag menar varför inte? Jag gillar ju att baka.. och att pyssla. Så jag tror jag hittat min nya grej, haha. :) Vad tycker du, något du vågar ge dig in på? ;)
Förövrigt så var middagen hos Sanna väldigt mysig. Hon hade gjort tre olika pajer som var hur goda som helst. Min favorit var såklart tacopajen. Att träffa min nya kusin var jättespännande. Hon var såå liten. Och jättesöt. Och sprattlig. Söta söta Johanna, nya lillkusin! Topg tyvärr inga bilderpå henne.. Men det gjorde pappa. Och då började hon tjuta för att blixten skrämde henne och pappa skämdes. Haha, stackars båda två. :)
Nu ska jag göra iordning lite i köket, sedan blir det cupcakes-fika!
Puss på er

No comments: