20100504

prom

vurre ringde mig igår och kom med den mest självklara frågan på länge - vill du gå på bal med mig?
jag var smått förvirrad några sekunder innan jag svarade - ahmen såklart!

vurre, somme & zenita ska nämligen servera på karolinska institutets vårbal och vurre har fått 3 biljetter till efterfesten. som nu jag, linnea & malin har fått. vårbal på lördag alltså! har redan hittat klänningen och skorna. men måste nog shoppa lite smycken och fundera ut vad man ska ha för frisyr. har inte varit på bal sen i 9:an och den var ingen hit direkt. men denna bal tror jag kan bli riktigt kul. massa universitetsmänniskor som först går på stiff finmiddag och sedan fakkar ut på efterfesten. jag tänker typ prom i usa. kommer bli assum!

random prompeeps
vi kör nog på den lite piffigare stilen, kortare coctailklänning & pumps


"Inom svenskt studentliv är vårbalen en given tradition sedan 1800-talet. Vid vårbalen är klädseln högtidsdräkt. Före vårbalen samlas man ofta och tar en drink innan man gemensamt tar sig till festlokalen. Efter en stor middag med tal och allsånger är det pardans till orkester, ofta ett storband. Ibland kan det hända att man vid middagen har förberett sig genom att i förväg fråga om lov. Namnen på de man ska dansa med skriver man upp i ett speciellt dansprogram som finns för varje deltagare vid bordet. Kvällen före vårbalen hör till det till traditionen i flera studentstäder att herrarna sjunger serenader för sina vårbalsdamer."

2 comments:

Miss M said...

Så gulligt! Haha! Tror vi kommer passa in asbra där :)

HAr lämnat in min klänning till kemtvätten... så nu ska jag bara fixa skor sen är jag redo :) Woho!

Isabelle said...

Bra där! Jo den kvällen blir nog en höjdare haha :D