20090219

Det är mycket nu.

Veckan har gått i rasande fart och det har både varit positivt och negativt.

I måndags satt jag barnvakt för Agnes kompis Sandra och hennes bror Pontus. De bor i Hornstull och har en söt kattunge som heter Molly. Det var mysigt att barnvakta dem. Kanske kommer göra det fler gånger.

I tisdags var jag och lunchade med mamma, Lars & Aron. Sushibuffén RICE på Östermalmstorg blev det. Sedan var jag & Aron på arbetsintervju, jobbet var rabattkupongutdelare för företaget Köpguiden. Ni vet typ sådana "Du får 2 hamburgare istället för 1 på Burger King" osv.

Igår, onsdag, var det en någorlunda lång skoldag med upphåll för den 2,5 långa håltimmen. På den åkte jag & Vonne in till stan för att möte upp Agnes pappa och få hemnycklarna. Sedan fikade vi på Herman's. Riktigt mysigt att sitta på deras uteservering där de har värmelampor och filtar. På kvällen satt jag barnvakt hos Agnes.

Idag blev en kort dag, missade dansen imorse för jag helt enkelt inte kunde gå upp. Jag har varit så jäkla stressad de senaste dagarna (veckorna?) att jag helt enkelt inte kunde röra mig. Jag var tvungen att sova ut. Sedan åkte jag till skolan och lämnade in senaste projektarbetet. Ett glatt samtal gjorde även min dag. De ringde från Köpguiden och berättade att jag fått jobbet! Så nästa vecka ska jag stå och dela ut rabattkuponger ett pass per dag i fyra dagar. Aron fick dessutom också jobebt så vi kommer jobba ihop på minst ett av dessa pass! Fedt naajs! Ikväll ska jag också sitta barnvakt för både Sandra och Agnes för de ska hem till Agnes efter dansen på Danscenter. För en gångs skull känns det som om jag inte är helt fattig :)

Imorgon ska troligen Maja paras med en berner sennen, vi har diskuterat fram och tillbaka om ansvar, jobb, försäljning och allt som hör till. Men just nu ser det ut som det verkligen blir av. Maja ska bli mamma! :) Jag ska skapa en blogg åt henne och hennes valpar så där kan man läsa vidare ifall man är intresserad av en valp. Imorgon ska jag & Aron också åka ut till Märsta och hälsa på pappa och mina syskon. Längesen jag var där nu..

Just nu vankas det lunch så ska gå och tjuväta lite. PUWS ^^

No comments: