20080920

Patrik 1,5

- "En komma fem? Ett och ett halvt säger man ju!"


Jag och Aron blev bjudna på bio av hans föräldrar ikväll. Filmen vi såg var Patrik 1,5 & det var en av de bästa svenska filmer jag sett. (Vanligtvis ser jag inte ens svenska filmer för de brukar vara så dåliga.) Men denna var något nytt. Den var både hemsk & rolig, vilket resulterade i att man inte kunde titta bort från bioskärmen en endaste gång.

För er som inte vet så handlar Patrik 1,5 om ett bögpar som just fått igenom en adoptionsansökan. De blir överlyckliga när de får ett papper hem där det står att de ska få ta hand om Patrik 1,5 (år). Senare visar det sig att det blivit ett printfel på pappret de fått av socialen och att den Patrik de ska ta hand om egentligen är 15 år. Allt snurrar för paret och det ena leder till det andra, komiskt nog försöker de samtidigt leva ett vanligt Svenssonliv där gatorna ser ut som i Desperate Housewifes och barnen leker glatt på gatorna medans deras föräldrar gömmer mörka hemligheter.

Jag säger bara det, den här filmen har så många svängar att det gäller att hänga med!


Betyget blir 5/5 munkar för mig alltså!

No comments: