20090126

Måndag = En lektion och spring i stan

Träffade Malin i Gallerian efter min enda lektion i skolan. Det blev foccacia på Stash som vanligt. Det är sjukt gott. Tänkte shoppa ett par mjukisbyxor från Nike på Stadium, men jag hejdade mig i sista sekund. Thailand vintern 2009 var det ja.. Sedan mötte vi upp Malins kompis Sarah och bokade tid (eller de bokade tid) på en frisörsalong på Odenplan. När jag tagit mig till Skanstull insåg jag att jag egentligen skulle ha lämnat in en ansökan om terminskort på Danscenter, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag knallar dit. Streetfunk, Dancehall och House blev det. Hiphop/Dancehall var full tyvärr, och poppingen också så det blev streetfunk med Damon Frost tillslut.
Nu är hela Bergstenska familjen här hemma så jag, Aron och Mymlan ska kirra familjemiddag snart.
Imorgon ska vi träffa Anneli Alhanko i skolan. Hon är en Prima Ballerina Assoluta, det bästa man kan vara inom balett. Helt galet att hon kommer till Frysen, vår balettlärare höll typ på att börja gråta när hon pratade om Anneli. Det ska bli spännande att höra vad hon kommer berätta om hela hennes dansliv.


Anneli Alhanko i "En Midsommarnatts dröm"

2 comments:

Anonymous said...

Haha, Isabelle! Jag hade Streetfunk med honom, man blir helt körd i huvudet. Han kör bara en massa rytmer och till slut kunde jag inte klappa, gå, klappa, gå, klappa, gå :(

Isabelle said...

Haha får se om jag klarar det då kommer typ gå händerna och klappa hem :)