20090122

Reggaeprofil - Governor Andy

Jag har hittat tillbaka till musiken. Riktigt längesen som jag lyssnade såhär mycket på musik. Men det är fel. Eller inte fel, men det är inte skatepunken jag hittat igen. Nejnej det är svensk reggae / dub. I love it! Jag älskar att hitta ny musik (Rättare sagt musik jag inte brukar lyssna på).. Och bara snöa in på det.. Försvinna in i en ny värld.

Och att jag just hittat reggaen passar ju speciellt bra eftersom Felle ska ha Jamaica-birthday-night hos sig på lördag. Vi ska bubbla i jacuzzin, dricka drinkar och lyssna på reggae. Troligen blir det en eller annan dancehall koreografi också.. efter några drinkar.. :)

Förövrigt mår jag nog inte så bra just nu. Har ont i huvudet hela tiden.. Eller mer till och från utan förvarning. Skolan orkar jag typ inte med. Bara försover mig hela tiden. Denna veckan är det fler röda lektioner än gröna på översikten på schoolsoft. Inte okej Isabelle! Jag ska bättra mig, bara den jäkla huvudvärken släpper.

Fredag imorgon i alla fall.. Fast vi har prov på nazismen och kommunismen. Jag kan nog mer än jag tror men eftersom Frysen aldrig kan informera ordentligt så är det fortfarande oklart för mig vad provet egentligen är på inom dessa två ideologier. Propaganda ska vi kunna skriva om också. Det tycker jag är intressant. Hur bilder, färg och form kan påverka människans val. Hmja, nightsnack time!

Kärlek

No comments: