20090103

a walk down memory lane

Barndomshem. Jakobsberg. Där var vi igår. Jag, Aron & Maja. Det kändes konstigt men samtidigt tryggt.

Visst, jag har haft fester där sedan jag flyttade in till Söder, till Aron. Men det var längesen jag promenerade runt i Jakan, handlade på vanliga Coop & köpte Kinamat i centrum. Allt det där vi gjorde i går. Det fick mig att sakna Jakobsberg. Men samtidigt känna mig glad att jag flyttat. Jakobsberg är happy memories, that's all.

Okej, så nu kommer den där uppdateringen om jullovet då.

Julafton: Åt frukost på Söder, tog en promenad till Nacka och upp i Vitan. Sedan åkte jag & Aron till mamma och Lars där även hans dotter Lina och min morbror John var. Vi åt en lättare jullunch och öppnade paket. Pengar, presentkort på diverse saker bla floating, böcker osv - tack! Efter 2timmarsvisiten hos mamma & Lars åkte vi tillbaka till Söder och åt en supergod vegetarisk (hmm förutom, Mymlan hade gjort köttbullar iaf!) julmiddag. Jag och Aron var julnissar och delade ut paketen som aldrig tog slut under vår gran. (Föräldrarna hade köpt billiga och snygga grejer i Thailand). Aron fick massa snygga kläder och jag fick massa fint jag med - tack!

Juldagen: Åkte ut till Skokloster och hängde med min släkt, på pappas sida. Åt julmiddag och öppnade paket nu med. (Skilda föräldrar är rätt bra ibland, 3 julaftonar i år om man räknar med jullunchen hos mor). Träffade min nya lilla kusin Johanna igen. Söta söta skrynkliga unge!'

Nyår: Tyvärr var Aron sjuk, migränliknande. Så vi stannade hemma.. Micke kom dock förbi och innan dess hade vi ätit en fantastisk nyårsmiddag. Vid tolvslaget befann vi (Jag&Aron) oss på vår balkong med tända ljus och varsit glas Bacardi Breezer Melon. Fyrverkerierna var najs, vi såg jättebra från vår balkong. Och så, var ett nytt år inlett!

Helt sjukt.. detta år av 18årsfirande och student för mig. Exiting!

(Om man är intresserad av bilder från dessa events så finns de som vanligt på min BDB)

No comments: