20081017

Fräna fredagen

Fredagen försvann snabbt. Den spenderades mestadels på Rikteatern tillsammans med dansklassen. Vi var på studiebesök och fick en rundvandring samt träffa Cullbergbalettens ansambelchef. Vi fick titta in i scenografi verkstäderna, peruk/maskmakeriet, scenklädsförrådet och replokaler. Känner mig rätt pepp på att dansa!

Jag & Vonne went bananas vid hatthyllan inne i scenklädsförrådet.



http://www.hetahattar.se/



Snart fan är det vår tur!

I övrigt så köpte jag 3 wienerbröd för 15 spänn, en mini meal och ett fett stort turk-bröd i Hallunda där Riksteatern ligger. Sedan åkte jag nöjd hem och sammanställde Moderepotaget till City och fryshuset.se.

Imorgon ska jag också reporta, fast ifrån 2 new days of Hiphop. Jag, Vonne & Felle kommer vara där med kamera och anteckningsblock i högsta hugg. Förhoppningsvis får vi tag i Max Peezay och Mackan Price för en snabbintervju, plus att vi ska intervjua folk från de 4 elementen och fråga varför de gör det de gör. Jag diggar det här "jobbet", om några veckor kanske vi ska få intervjua Musse Hasselvall från Yippee Ki-Yay. It's niiice! :)'

Ikväll ska jag nog bara ta det lugnt.. Fixa lite grönsaker och dipp och kanske titta på en film med älsklingen min. Happy Isabelle!
Puss

No comments: