20081027

Höstlov

Första dagen på höstlovet är här & jag har verkligen inte gjort något speciellt idag. Bakat scones och tittat på Buffy plus städat är det jag åstadkommit hittils. Brabra! Ikväll så bjussar iaf pappa på middag & bio i Kista Centrum. Senaste Arn-filmen fick det bli, och det är ju inte fy skam. Ettan var faktiskt helt okej. Sen så ska jag & Aron åka med till urskogen och spendera en natt där också. :)

Helgen har speedat fram, som vanligt. MMA-galan var rätt nice fast tyvärr så förlorade Musse Hasselvall mot brassen Marcelo Costa. Fast vi fick rätt najsa närbilder iaf. Efter MMA-galan så åkte jag och mötte Aron sedan började vår färd mot Alvik och vårt nattjobb. Vi hade fått infon att vi skulle jobba som barnissar (typ städa undan glas och burkar och hålla allmänt schnyggt) och att vi skulle jobba mellan 22 - 04. Istället jobbade vi i baren hela natten fram till kl 06 och fick extra mycket betalt plus dricks. Så jävla nice!

Både jag & Aron funderar på att gå bartenderkurs nu för att det var så kul. Dessutom fick jag vara DJ ett par gånger också, vilket också var kul. Fast det som var mest grymt var stämningen. Huset de hyrt var stort och de hade spökat ut det rejält, och alla gästerna var också utklädda på riktigt, sjukt roligt! Bästa var en man som klätt ut sig till spöke genom att bara dra ett lakan över sig och klippa hål för ögonen. Sedan beställde han en jäger-shot av mig och när han skulle dricka den tittade han på mig och sa, "fan det här tänkte jag inte på", han hade glömt att klippa hål för munnen! Så han fick krångla in shoten under lakanet och ta sin shot i hemlighet haha.

Igår, söndag, så var jag och Aron rejält trötta. Vi hade lyckats samåka taxi kl 06 med DJn och hans polare som också skulle till Söder. Sedan sov vi typ till kl 13.. På kvällen var vi bjudna på födelsedagsmiddag hos mamma & Lars. Men eftersom Aron skulle repa med sitt band så blev det bara jag som åkte och åt Sjömansbiff och pannacotta till efterrätt. It was soooo good! :)

Alltså, jag kan inte fatta det. Vid den här tiden om en vecka kommer vi ligga på sandstranden i Tunisien och steka.. Längtar!

PUWS

No comments: