20090909

Hemmagjord pizza & fotboll

En oslagbar kombination. Inte för att jag är så mycket för fotboll... Men en tacopizza på vanlig botten och en tonfisk/vego pizza på dinkelbotten blev det i alla fall. Jag fattar inte att man inte gör hemmagjord pizza oftare. Det är ju inte särskilt svårt och det blir verkligen svingott när man får välja helt själv vad man vill ha på. Och jag som brukar säga att tacos är min favoriträtt, varför inte slå två flugor i en smäll och fixa tacopizza? Soooo good...

Spelningen var najs igår. Rätt lite folk, det var ju trots allt 5 band som skulle spela, men så var det ju iofs tisdag också. Alla jobbar/går i skolan eller är panka. Men I'm Telling Tim var bra som vanligt och körde en cover på Josie - Blink 182 för första gången. Stand in trummisen John från Newdrive var grym också. Känner ni nån trummis som söker skatepunk-band att spela i så tipsa denne om ITT, för de söker som bekant trummis!

Jag fotade lite och filmade 2 första låtarna. Videon kommer upp här så fort jag orkat lägga upp den på youtube. Låter lite sådär men ljudet är faktiskt inte det bästa varken på Southside eller i min kamera.

Jag var på arbetsförmedlingen idag och kände mig duktig. Hade skrivit in mig hemma via nätet och skulle på mitt första besök. Har suttit och väntat i ca 1 timme när det äntligen är min tur och när jag väl kommer fram så ba Nä! Du har skrivit in dig i "mitt cv" på platsbanken vilket inte är samma sak som vårt interna register. Men bajs på dig då. Jaha det var bara att gå hem och skriva in sig, och svara på preciiiis samma saker som när man skrev in sig på platsbanken. Om jag ogillade arbetsförmedlingen innan jag ens gick dit så har det definitivt inte förändrats. Även om det var jag som missuppfattat. För tydligen är det jättemånga som gör samma misstag. Konstigt, när det inte finns någon bra info som pekar på var man ska göra vart. Gah.

Meeeen, jag överlever. Ska upp till Sumpan och tandläkaren imorgon till kl 8.50 (wiie...) så tänkte att jag kilar in på arbetsförmedlingen här på Söder igen imorgon då. För nu har jag iaf skrivit in mig i deras jäkla register. Och sedan lite a-kassa på det så är jag nöjd. Eller ett jobb om det skulle vara så.

Nu ska jag sätta mig och svära lite med männen alternativt lägga mig och sucka som Maja brevid henne. Fotboll kan verkligen väcka känslor och entusiasm.. ehe.

Fred på jorden och kärlek på det med lite happy feelings on top!

No comments: