20090914

Pics of the weekend

I fredags tog vi en mysig promenad med Maya från Kärrtorp till Björkhagen och tillbaka. I Kärrtorp har de förövrigt en pytteliten thai-restaurant som vi köpte take a way thai ifrån. Supergott. Mer sånt i Stockholm tack!



I lördags var det fest hos Malin och det var massa brudar och även en karl (ett litet tag) på besök. Tacos, singstar, balkongmys och massa snack. Minus till Malin som inte hade bakat någon kladdkaka dock, fy! Men den schöna stämningen kanske väger upp endå då! Senare tog jag sista tåget hem runt kl 02 och mötte upp påjksen i Gamla Stan. Vi hamnade på 6e tunnan i cirkus en halvtimme sedan blev det hemgång och läggdags. Om någon undrar om den sista bilden, så kom William och Aron på den geniala idén att moona Debaser Slussen. Ord blev handling snabbt, kanske lite för snabbt...? Men, så blev det iaf och här är bildbeviset haha.

Dagarna flyter ihop när man varken går i skolan eller jobbar. Det jag trodde jag gjorde igår gjorde jag för 3 dagar sen och det jag tror jag ska göra om en vecka är plötsligt imorgon. Måste skaffa lite rutin.. Har i alla fall kvar utdelningsjobbet på Köpguiden så det kör igång snart. Jag ska på arbetsintervju imorgon också för ett företag som också behöver utdelare. Det är ett jobb jag i alla fall helt säkert kan vid det här laget så jag borde få detta jobb också. I så fall kan jag ju kombinera båda utdelningsjobben och få in lite extra pengar i alla fall. Det vore grymt.

Ikväll var Mymlan förbi och vi fixade grymma kantarellsoppan.. Är verkligen helt proppmätt nu. Jag och Aron funderar på att se Grand Torino som ligger ovanpå vår dvd och skriker - se miig! Men vet inte riktigt om det är min typ av film.. Vi tänkte gå på bio först men det gick typ inga bra filmer på Söder så det blev inte så. Vill se Inglorius Basterds och Year One, men Y O gick bara på Heron och i Kista idag och vi var på komedihumör. Men nu blir det ju inte komedi endå om vi ser Torino, men det får vi väl leva med. Är sjukt sugen på kladdkaka bara för att det inte blev någon i lördags, så kanske slänger ihop en när mättheten från soppan gått över..

Nu: Movie time!

No comments: