20090714

BORRHELVETE

Jag hatar när folk är kreativa i hemmet, så att det hörs. Nu är det inte bygget här ute som låter utan en granne utan liv som har borrat och hamrat non stop sen kl nio i morse. Jag dör. Och visst det är klart man ska få renovera. Men då kan man ju fan göra det lite snabbt och smidigt! Den här personen har borrat och hållt på i minst ett år! Hur inkompetent kan man vara?!

För övrigt gick jag upp tidigt idag (kvart över 10) och gick ut med Maya. Det var promenaden från helvetet. Hon vägrade gå och lade sig ner 3 ggr på vägen. Och bara låg där. Och nu snackar vi 65 kilo potatissäck så det är inte bara att lyfta upp och gå. Nejnej man får vänta ut och lura med "kasta godis - sök" tricket. Tillslut kom vi i alla fall hem. Nu ligger Maya i köket och surar..

Jag är sjukt sugen på grill, så funderar på att slänga ihop en balkonggrill i Jakan nån kommande helg. Lite folks, mycket mat och drinks. Det vore najs!

Ikväll är det Harry Potter och halvblodsprinsen som gäller. Kl 23.59 på Rigoletto tillsammans med Linnéa och 916 st andra Potter-nördar. Respect! Heeh.

Nu ska jag leta efter lite mat att äta till lunch.. LOVE

No comments: