20090709

Jag har varit ute med Maja, tvättat, städat hela huset utom vårt rum för det är en historia för sig & diskat idag. Granngumman kallade mig indirekt för en kraftig chilenare (en sån där granne som inte fattar nånting och som man helst vill att hissdörren ska gå igen framför innan hon hinner fram) och dammsugarmunstycket har gått sönder så det ramlar av så fort man börjar dammsuga. Det är inte en bra dag idag.

Dock så sitter jag här nu. Med ett rent hus, tvätten ren och upphämtad, ingen disk i diskhon och med en skål med Cream Cheese chips. Kommer ihåg att jag har ett i stort sett oläst nummer av Glamour nånstans inne på vårt rum också. Fattas bara ett glas med iskall cola.

Vet inte om det är vädret samt tröttheten från resan hem i tisdag och Bounce-flashmobbarna igår som gör mig så trött och gnällig. Men ska ta ett varmt långt bad nu så det kanske går över. Om någon har lust att svänga förbi med den där colan skulle inte det heller sitta fel...

No comments: