20090713

Nyvaken. Hungrig. Hatar byggarbetare.

God morgon! (Jo ja, klockan närmar sig halv 2 jag vet) Och här utanför bygger de för fullt och det låter. Jag hatar när det låter. Inga borrar i alla fall tack och lov men ett jävla gnissel. Ni vet såna där man får rysningar av. Usch.

Massbion i lördags var kul. 7 pers blev vi, som vanligt. Inte samma 7 som när vi såg massbio sist. Brüno är fan en sjuk film. Men jag tycker nog Borat är roligare. Efter filmen åkte jag hem en snabbis och typ bytte skor. Sedan blev det cider och hallonshots på Dova's med Lina, Somme, Felle & Aristi. Efter förandet tvingade jag med mig en trött Felle på fest vid Södetsjukhuset. Där vi mötte upp Aron och bandet. Rätt kul fest plus att hälften av alla som var där skulle dra till Malaga samma natt. Så runt halv tre började de röra sig mot Arlanda haha. Sjukt najs, 2 veckor i värmen med sina polare. Jag är ganska på en sista minuten men Aron vill att vi ska spara så vi kan åka till Thailand i vinter. Vilket iofs också är fedt värt. Måste bara nämna min och Felles snygga plankning på Hötorget också. När vi skulle åka till Söder för att gå på fest. En annan brud kröp under spärren och jag skulle stajla gärnet och hoppa över eftersom Felle dessutom skrikit "jag kan inte plaankaaa!". Så jag hoppar över först, misslyckas brutalt och slår i höger smalben i spärren. Förjävligt ont gjorde det. Felle säger "håll min väska", och sen kryper hon också under spärren. Både skrattandes och gråtandes tog vi rulltrappan ner till perrongen. Jag undrar vad mannen i luckan tänkte om dessa 3 failade plankningar.. Jag vet iaf att jag har det fulaste såret + blåmärket ever på benet och att det typ gör ont bara jag ska gå lite. Lyckat!

Igår var det bakisdag samt att vi firade Arons bror Simon som fyllt år. Pappan hade gjort grymmaste tårtan! Ingefära och citron är typ receptet på hela den här familjen. De finns i typ varje maträtt och det är deras favorit té. Så varför inte i tårtan? Det låter galet men det var fan gott! Marängbottnar, citronkräm, nougatlager, citrongrädde med ingefära och mörk choklad med ingefära/citron smak samt jordgubbar. Sjukt gott!

Igårkväll hade jag jättesvårt att somna, Aron var dödstött och somnade så fort vi lade oss men där låg jag i sängen, som vänt på dygnet, och kunde inte sova. Jag var ganska trött men ni vet den där känslan när det bara kryper i benen och man vill typ springa en mil innan man går och lägger sig? Den hade jag igår. Så jävla jobbigt. Så jag bara vred och vände på mig. Knakade alla kroppsdelar som går att knaka. Jag läste tillochmed de tråkiga artiklarna i min gamla Glamour. Aron sov som en stock. Jag funderade på att gå upp och göra en kopp té, blogga och kanske titta på tv. Men ville inte väcka någon, dessutom så lade Aron armen om mig så jag inte kunde ta mig loss utan att väcka honom. Så jag tvingade helt enkelt mig själv att somna. Och nu 13 timmar senare ligger jag här i sängen och vill ha frukost. Jag drömde galet i natt också. Mycket om tåg och vi var på en påhittad Centralstation här i Stockholm. Plus att vi var på en glassbar som jag just sökt jobb i på riktigt! Crazy..

Jag har verkligen problem med att gå upp. Skulle kunna stanna i denna säng tills Aron kommer hem. Vilket är vid kl 19 ikväll.. Men neej, jag borde städa vårt rum som är sjukt ostädat och nån slags föda ska jag väl få i mig, Så jag gör ett försök att ta mig upp nu.. Eller .. Bara 5 min till..

No comments: