20100125

Hårologi

Denna dag har varit AWSOME. Jag var på Hårologi mellan kl 08-16 och det var värt varenda minut.. och öm hårbotten. Jag blev stylad i två olika frisyrer, en innan lunch ( kl 14) och en efter lunch. Det var den kvinnliga stylisten som fixade mitt hår. Hon fixade bara mig och en tjej till. Mannen, Manuel, fixade de andra 6 el 7 tjejerna. Temat var som sagt långhårsuppsättningar och själva föreläsningen de hade handlade om att förvandla konst eller ideér till en håruppsättning.
Bilderna är tagna i vårt omklädningsrum aka lunchrummet...

Min första uppsättning såg ut såhär





Och min andra såhär
Denna var tydligen inspirerad av en luddig larv och hattar..
Allt detta är bara mitt hår förutom det krusiga svarta och det grön/gula









Och det grymmaste var att man dessutom fick hem en Hårologipåse med produkter värda ca 500 kr!



Jag är jättenöjd och det kommer bli ännu bättre på söndag säkert. Då ska vi hålla till i Lóreals studios på Drottninggatan. Dessutom fick jag klart besked idag om att jag ska vara med på Clarion Sign Hotel den 14 feb. Den 13e kommer vi vara på Hårologi och testa hår/smink/få catwalk koreografi och den 14e smäller det på Clarion. Tror det skulle komma minst 200 pers och det är den stora finalen på Pivot Point, de amerikanska hårstylisternas, besök.
Wowowo!



No comments: