20100123

slow saturday

Var på Hårologi-mötet idag och träffade massa glada hårmodeller och 3 glada hårstylister. Två av dem är från Chicago och en är svensk, och de var fabolous! På måndag ska jag vara hårmodell och på söndag med. De kommer troligen platta mitt hår och sedan hitta på något. Temat är i alla fall långt hår.

Och nu till mitt "problem" aka er uppgift: Svart!
Jag måste ha snygga svarta skor och vara svartklädd nästa vecka. Och jag känner att jag inte direkt har en garderob för detta, i alla fall minst på skofronten. HJÄLP MIG? Kan jag låna av någon eller vet någon vart man kan köpa billiga men snygga skor? Modell spelar ingen roll men helst inte skyhöga klackar... Man ska vara lite partyfin men endå elegant.

Förövrigt har jag anmält mig till hårvisningen den 13-14 feb med samma team. Då är det styling och catwalk på Clarion Sign Hotel som gäller. Man får hår, makeup och träna catwalk med en koreograf. Det låter hur kul som helst ju! Kommer få vidare info per mejl om det, can't wait.

Annars så har jag bara varit hemma idag.. Mymlan och jag har just fixat egen soppa med eget bröd. We're the best chefteam! Nu ska vi snart äta och kolla på Brooke knows best.

LOVE

No comments: