20100103

Twilight - New Moon

Jag har så svårt för dem. Twilight-filmerna. Jag är inte besviken, det kan jag inte säga eftersom jag inte läst böckerna. (Jag ska läsa dem... nångång.. lovar.) Men jag gillar faktiskt inte filmerna! Historien är helt okej, därför jag tror böckerna är bättre, men utformningen på filmen är inte bra. "Actionscenerna" är de värsta, de påminner mig om Matrix, en film jag inte heller gillar. Allt känns överdrivet! Ja, visst, vampyrer är starka och snabba, men när de slåss i Twilight så blir det nästan töntigt när de kastar motståndaren i slowmotion och sedan i ultraspeed medan de flashar sina fangs. Usch, jag låter som en riktig vampyrnörd men det blir så efter mer än en hel säsong av True blood och alla avsnitt av Buffy. Och så slutar den mitt i, mitt i en fråga, så man måste vänta på svaret i nästa film. Jag dör. Det är inte spännande. Det är irriterande. Menmen, jag ska läsa böckerna och kommer troligen kunna se filmen med lite bättre kopplingar och kunna förstå varför allt blir som det blir i filmerna...

-----------------------

Btw så åt jag sushi med Felle innan filmen och det var jättemys. Vi har inte setts på hur länge som helst så det var najs. Jag hade ju planerat att dra ut men eftersom två av mina vänner redan skulle på bio så smittade det av sig på mig och jag blev på biohumör ist för på partyhumör.

Btw igen, så var pizzan från Onlinepizza.se både i tid och helt okej. Vi köpte från Enskede Pizza Express och pizzan var framme på en halvtimme kanske. Den smakade helt okej men slår inte våra favoriter på Söder. Men vi funderar på att prova en annan pizzeria för hemkört nästa gång och se om det är någon skillnad. Vi tog Enskede just för det ligger nära och utkörningspriset inte blev så högt.. Blir nog Södermalm Pizza Express nästa gång .. :)

(Och om ni undrar så har vi en pizzeria här i Kärrtorp Centrum men det sägs att hygienen på det stället inte är riktigt okej, och vi tänker inte ta några risker)

Nu ska jag krypa ner under täcker och titta på How I Met Your Mother.
LÖVE

No comments: