20100310

i've got sunshine in a bag

Hey!
Idag är det tydligen jättevarmt ute! Lovely. Jag ska snart ut och möta Linnéa för att köpa biobiljetter. Sedan ska jag & Aron till Skärholmen för att storhandla. Det är superbilligt där, iaf om man jämför med vårat lilla Ica. Senare ikväll ska jag och Malin iväg och simma den där kilometern som vi inte lyckats göra på 2 veckor. Shame on us.
Just nu sitter jag och käkar frukost. Mannagrynsgröt. Det är min nya grej! Det är gott, billigt och enkelt att göra. Med mjölk och ljus sirap på blir det süper!
Jag använder Saltå Mannagryn & ett recpt för fyra pers ser ut såhär:

4 dl mjölk
4 matskedar mannagryn
Lite salt
Koka upp mjölken. Vispa ner mannagrynen och rör om.
Salta och låt koka 4 - 5 minuter. Rör då och då.
Servera med socker och kanel. (Eller sirap!!)



Hur enkelt var inte det? Och man blir mätt också. Känns lite som back to dagis, men det är mysigt också haha. Nu ska jag bege mig mot city.
LÖVE

5 comments:

Bitterfittan said...

har du en bra onsdag? (:

Isabelle said...

Jag har en grym onsdag, har du? :)

Bitterfittan said...

jotack jag har en bra onsdag ;) vad gör du ikväll bejb?

Isabelle said...

Not much.. träning & tv haha! Själv då? :)

Bitterfittan said...

fan va du är flitig ;) vad tränar du? jag har bara suttit på röven i soffan hehe